073 6149007
VisionArtVisionArtVisionArtVisionArt
  • HOME
  • OVER VISIONART
  • PORTFOLIO
  • EXPERTISES
  • NIEUWS
  • CONTACT

Het verschil tussen logo-ontwerp en branding

    Home Algemeen nieuws Het verschil tussen logo-ontwerp en branding

    Het verschil tussen logo-ontwerp en branding

    By yvonne_VA_2019 | Algemeen nieuws | Comments are Closed | 6 juli, 2020 | 0

    Er is een algemene perceptie dat “logo-ontwerp” en “branding” hetzelfde zijn. Soms worden deze twee termen zelfs als synoniemen gebruikt. Hoewel ze nauw met elkaar verbonden zijn en op een samenhangende manier moeten samenwerken, zijn het heel verschillende processen.

    De concepten van logo en merk uitgelegd:

    Logo-ontwerp is het proces van het ontwerpen van een logo. En branding het proces om een merk op te bouwen. Om het verschil tussen logo-ontwerp en branding beter te begrijpen, is het daarom belangrijk om eerst de concepten van een logo en een merk te definiëren:

    Logo definitie:

    Een logo is een gemakkelijk herkenbaar grafisch symbool dat een bedrijf, een commercieel product of een openbare of particuliere entiteit identificeert. Het is een van de manieren om een merk te onderscheiden in een competitieve wereld, vol grafische elementen die elke dag onze aandacht proberen te trekken. Een logo is over het algemeen een combinatie van typografieën, afbeeldingen / symbolen en kleuren. Het is een grafisch element dat deel uitmaakt van de visuele identiteit van een merk.

     
     
    Bijvoorbeeld: het CHANEL-logo

    Het CHANEL-logo is een van de beroemdste logo’s onder luxe merken. Het bestaat uit twee tegenover elkaar liggende en in elkaar grijpende C’s en het woord CHANEL in hoofdletters. Soms gebruikt het merk de twee C’s afzonderlijk (bijvoorbeeld op sommige productverpakkingen) of alleen het ‘CHANEL’-gedeelte (bijvoorbeeld op de website). Als zodanig is er een multifunctioneel gebruik van het logo over verschillende kanalen.

    Merk definitie:

    Een merk is het idee of beeld dat mensen in gedachten hebben bij het nadenken over specifieke producten, diensten en activiteiten van een bedrijf, zowel op een praktische als emotionele manier. Deze combinatie van fysieke en emotionele signalen wordt geactiveerd wanneer ze wordt blootgesteld aan alle contactpunten tussen een persoon en een specifiek merk. Dit kunnen onder andere de merknaam, het logo, de producten, de visuele identiteit, het personeel of de reclame zijn.

    Bijvoorbeeld: het merk CHANEL

    No tags.

    Related Post

    • ERVAREN (FRONT END/BACK END) DEVELOPER WORDPRESS

      By yvonne_VA_2019 | Comments are Closed

      Aantal gewenste uren: 32 uur Wij zijn op korte termijn op zoek naar een ervaren, gemotiveerde en getalenteerde WordPress developer. Je hebt een uitstekend gevoel voor zowel design als techniek. Je bent een kei inRead more

    • Zo bouw je aan een herkenbaar & waardevol merk

      By yvonne_VA_2019 | Comments are Closed

      Geschreven door frankwatching Merken zonder een sterke identiteit lopen het risico om niet opgemerkt en niet ‘op waarde geschat’ te worden. Wil jij de identiteit en daarmee de herkenbaarheid van je merk versterken, voor waardevolleRead more

    • Adverteren op je bedrijfsnaam, wel of geen goed idee?

      By yvonne_VA_2019 | Comments are Closed

      Een branded search-campagne, tekstadvertenties voor je bedrijfsnaam, heeft voor- en nadelen. Waar doe je nu goed aan, wel of niet adverteren? In dit artikel vertel ik je meer over de voor- en nadelen ervan enRead more

    • Wat kunnen merken en marketeers doen tijdens de Corona-crisis?

      By yvonne_VA_2019 | Comments are Closed

      De reclamewereld kraakt onder het Corona-virus. Grote evenementen worden afgelast, marketingbudgetten worden gekort, campagnes uitgesteld. Maar ook: kijkcijfers stijgen, e-commerce explodeert en merken krijgen juist nu de kans om een positieve rol te spelen. Candid-CEORead more

    Categorieën

    • Algemeen nieuws
    • Geen categorie
    • VisionArt nieuws

    Recente berichten

    • ZOEK JIJ EEN GAVE (SOCIAL MEDIA) STAGE-PLEK?
    • Campagne: Vision en Berker. Samen sterker.
    • ERVAREN GRAFISCH VORMGEVER/DESIGNER (liefst 32 uur)
    • ERVAREN (FRONT END/BACK END) DEVELOPER WORDPRESS
    • 10 emotionele en briljante filmpjes waarvan je niet merkt dat ze reclame zijn

    Archieven

    • januari 2023
    • juni 2022
    • maart 2022
    • oktober 2021
    • september 2020
    • juli 2020

    VISIONART Privacy Policy | Voorwaarden | Nieuwsbrief

    Copyright 2025 VisionArt | All Rights Reserved
    • HOME
    • OVER VISIONART
    • PORTFOLIO
    • EXPERTISES
    • NIEUWS
    • CONTACT
    VisionArt