073 6149007
VisionArtVisionArtVisionArtVisionArt
  • HOME
  • OVER VISIONART
  • PORTFOLIO
  • EXPERTISES
  • NIEUWS
  • CONTACT

10 emotionele en briljante filmpjes waarvan je niet merkt dat ze reclame zijn

    Home Geen categorie 10 emotionele en briljante filmpjes waarvan je niet merkt dat ze reclame zijn

    10 emotionele en briljante filmpjes waarvan je niet merkt dat ze reclame zijn

    By yvonne_VA_2019 | Geen categorie | Comments are Closed | 8 september, 2020 | 0

    Auteur: Vincent Alblas

    Reclame saai? No way, José! Ik kan je een meterslange lijst aanleveren met reclamefilmpjes die prikkelen, stimuleren en intrigeren. Met de hand geschilderde muurreclames worden weliswaar al vijftig jaar niet meer gemaakt, maar dat betekent niet dat er geen vakmanschap meer bestaat in de reclamewereld.

    Hier volgen mijn 10 favoriete emotionele en briljante filmpjes waarvan je (vaak) niet eens merkt dat het reclame is. Niet voor het einde althans.

     


     

     

    Waarom deze lijst?

    Inspelen op emoties is een van de succesvolste manieren om te adverteren. Het zorgt voor een connectie op een dieper niveau met je klant. Een dergelijke connectie kun je niet bereiken met een advertentie waarin je een promo communiceert.

    De reclamefilmpjes in deze lijst zijn een vorm van branding, van merkcreatie. Ze overstijgen het niveau van pure marketing en vinden daarom een weg naar de harten van de kijkers.

    Ik deel deze lijst om de lezer aan het denken te zetten.

    Hoe kan ik het hart van mijn klant winnen?

    Hoe zorg ik ervoor dat mijn promotiefilmpjes viraal gaan op het internet?

     


     

     

    1. Een dakloze weldoener

    Doet deze reclame voor het Thaise camerabeveiligingsbedrijf Vizer CCTV je niet wenen? Raadpleeg een arts. Je bezit mogelijk geen hart.

     


     

     

    2. Een eenzame kerst

    Eén van mijn favoriete reclamespotjes ooit is de kerstvideo van de Duitse supermarktketen Edeka uit 2015. Zet de zakdoekjes alvast klaar.

     

     


     

     

    Een leraar wordt geëerd

    Turkish Airways eert een vlieginstructeur. En terwijl ze dat doen creëren ze een reclamefilm die vele malen effectiever is dan eender welk traditioneel reclamefilmpje.

     


     

    4. Love has no labels

    Ik heb hier niets aan toe te voegen. 

     


     

     

    5. Groen in het ijs

    In dit prachtige reclamefilmpje wordt pas in de laatste drie seconden onthuld van wie de boodschap afkomstig is. Desondanks (of misschien juist daarom) blijf je kijken. Knap gedaan.

     


     

     

    6. Niets is zoals het lijkt

    Een klas met Japanse schoolmeisjes heeft een geheim. Bij deze advertentie ga ik bij voorbaat een stukje informatie geven: de afzender is een fabrikant van make-up. Probeer tijdens het kijken van het filmpje te raden hoe het eindigt.

     


     

     

    7. Zonder liefde is het slechts een feest

    Nog een keer Edeka. Ze verdienen het om twee keer in deze lijst te staan.

     


     

     

    8. Levensverf

    Een autofabrikant die zich inzet voor de veiligheid van… fietsers? Inderdaad!

     


     

     

    9. Ieder vuurwapen heeft een geschiedenis

    Ik zou nooit een reclamefilmpje voor wapengebruik in de schijnwerpers zetten. Voor een filmpje tegen wapengebruik maak ik echter graag plaats.

     


     

     

    10. Samen eten

    De Nederlandse supermarkt Plus deed in 2017 een Edekaatje. Dit filmpje durft een andere kant van kerst te laten zien – een kerst waarin gescheiden ouders een rol spelen. Weer eens wat anders dan al die ‘perfecte’ gezinnen die je doorgaans in kerstreclames ziet! Een waardige afsluiter voor deze lijst.

     

    No tags.

    Related Post

    • ZOEK JIJ EEN GAVE (SOCIAL MEDIA) STAGE-PLEK?

      By yvonne_VA_2019 | Comments are Closed

      Opdracht:Creatieve & conceptueel onderscheidende social media campagnes voor diverse opdrachtgevers Inleiding:Als fullservice communicatieburo bedenken wij 360graden campagnes voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers. Social Media is daarin een steeds groter wordend component wat vraagt omRead more

    • Campagne: Vision en Berker. Samen sterker.

      By yvonne_VA_2019 | Comments are Closed

      VisionArt ontwikkelde een spraakmakende campagne voor twee belangrijke productgroepen van Hager, namelijk Vision en Berker. Hoe visualiseren we de verbinding van twee verschillende productgroepen? Het antwoord vonden we in hun DNA. Vision groepenverdelers en BerkerRead more

    • ERVAREN GRAFISCH VORMGEVER/DESIGNER (liefst 32 uur)

      By yvonne_VA_2019 | Comments are Closed

      Wegens uitbreiding van ons creatieve team… Wij zijn op korte termijn op zoek naar een ervaren, gemotiveerde en getalenteerde grafisch vormgever. Je hebt een uitstekend gevoel voor concept, vormgeving en beeld. Photoshop, Illustrator en InDesignRead more

    Categorieën

    • Algemeen nieuws
    • Geen categorie
    • VisionArt nieuws

    Recente berichten

    • ZOEK JIJ EEN GAVE (SOCIAL MEDIA) STAGE-PLEK?
    • Campagne: Vision en Berker. Samen sterker.
    • ERVAREN GRAFISCH VORMGEVER/DESIGNER (liefst 32 uur)
    • ERVAREN (FRONT END/BACK END) DEVELOPER WORDPRESS
    • 10 emotionele en briljante filmpjes waarvan je niet merkt dat ze reclame zijn

    Archieven

    • januari 2023
    • juni 2022
    • maart 2022
    • oktober 2021
    • september 2020
    • juli 2020

    VISIONART Privacy Policy | Voorwaarden | Nieuwsbrief

    Copyright 2025 VisionArt | All Rights Reserved
    • HOME
    • OVER VISIONART
    • PORTFOLIO
    • EXPERTISES
    • NIEUWS
    • CONTACT
    VisionArt